PROJEKCJA NA KULĘ .Science On a Sphere® (SOS) to ogólnoświatowy system wyświetlania, wykorzystujący komputery i projektory wideo do wyświetlania danych planetarnych na sferze. Powstaje efekt analogiczny do olbrzymiego, animowanego globu. Naukowcy z NOAA opracowali technologię Science On a Sphere® która pomaga zobrazować Earth System osobom w każdym wieku. Na sferze mogą być wyświetlane animowane obrazy burz atmosferycznych, zmiany klimatu i temperatury oceanu, złożone procesy środowiskowe, a także inne planety i ich właściwości w sposób intuicyjny i urzekający. Science On a Sphere® rozszerza cele programu edukacyjnego NOAA. Ma on na celu zwiększenie zrozumienia procesów i zjawisk zachodzących na Ziemi, w oceanach, w atmosferze czy w kosmosie. Mając ogromne doświadczenie i wiedzę o Ziemi, oceanach i atmosferze Ziemi, NOAA wykorzystuje Science On a Sphere® jako narzędzie do uzupełniana programów edukacyjnych w ośrodkach naukowych, uniwersytetach, parkach tematycnych, muzeach przyrodniczych na całym świecie.
Projekcja na kulę odbywa się poprzez mapowanie obrazu na powierzchnię kuli za pośrednictwem czterech projektorów data/video oraz dedykowanego oprogramowania. Oprogramowanie to realizowane jest przez specjalizowany media-serwer.
Delta oferuje projekt i instalację oraz wsparcie inżynierskie przy realizacji projektu SOS. Zapraszamy instytuty naukowe, jednostki badawcze, parki tematyczne, jednostki edukacyjne do zapoznania się projektem i wdrożenie systemu SOS.
Projekcja wewnątrz kuli realizowana jest w technologii tylnej projekcji na akrylową kulę bądź kulisty dmuchany balon poprzez dedykowany obiektyw hemisferyczny umieszczony pod kulą „na biegunie południowym”. Specjalny algorytm renderuje obrazy obserwowane i przygotowywane na płaskim prostokątnym ekranie do formy sferycznej. Kule mogą być wykonane w wersji stojącej na postumencie lub podwieszanej pod sufitem. Wielkości kul wahają się w przedziałach: od 60cm przy kulach akrylowych nawet do kilku metrów dla modeli dmuchanych.
W odróżnieniu od technologii SOS mamy tu możliwość bezpośredniego zbliżenia się do kuli i dotykania jej powierzchni. W wersji interaktywnej możemy nawigować i obsługiwać aplikacje poprzez dotyk. Daje to fantastyczne efekty i wydatnie uatrakcyjnia wyświetlacz.
Unikalny produkt dla reklamy korporacyjnej, ekspozycji targowej, edukacji (np. jako wirtualny globus czy mini-planetarium).