PROJEKCJA NA KULĘ SOS


PROJEKCJA NA KULĘ .Science On a Sphere® (SOS) to ogólnoświatowy system wyświetlania, wykorzystujący komputery i projektory wideo do wyświetlania danych planetarnych na sferze. Powstaje efekt analogiczny do olbrzymiego, animowanego globu. Naukowcy z NOAA opracowali technologię Science On a Sphere® która pomaga zobrazować  Earth System osobom w każdym wieku. Na sferze mogą być wyświetlane animowane obrazy burz atmosferycznych, zmiany klimatu i temperatury oceanu, złożone procesy środowiskowe, a także inne planety i ich właściwości w sposób intuicyjny i urzekający. Science On a Sphere® rozszerza cele programu edukacyjnego NOAA.  Ma on na celu zwiększenie zrozumienia procesów i zjawisk zachodzących na Ziemi, w oceanach, w atmosferze czy w kosmosie.  Mając ogromne doświadczenie i wiedzę o Ziemi, oceanach i atmosferze Ziemi, NOAA wykorzystuje Science On a Sphere® jako narzędzie do uzupełniana programów edukacyjnych w ośrodkach naukowych, uniwersytetach, parkach tematycnych, muzeach przyrodniczych na całym świecie.

Projekcja na kulę odbywa  się poprzez  mapowanie obrazu na powierzchnię kuli za pośrednictwem czterech projektorów data/video oraz dedykowanego oprogramowania. Oprogramowanie to realizowane jest przez specjalizowany media-serwer.

Delta oferuje projekt i instalację oraz wsparcie inżynierskie przy realizacji  projektu SOS.  
Zapraszamy instytuty naukowe, jednostki  badawcze, parki tematyczne, jednostki edukacyjne do zapoznania się projektem i wdrożenie systemu SOS.

 

  • PROJEKCJA WEWNĄTRZ KULI
  • PROJEKCJA WEWNĄTRZ KULI
  • PROJEKCJA WEWNĄTRZ KULI

PROJEKCJA WEWNĄTRZ KULI


Projekcja wewnątrz kuli realizowana jest w  technologii  tylnej  projekcji  na akrylową kulę bądź kulisty dmuchany balon poprzez dedykowany obiektyw  hemisferyczny umieszczony  pod  kulą  „na biegunie południowym”. Specjalny algorytm renderuje  obrazy obserwowane i przygotowywane na płaskim prostokątnym ekranie do formy sferycznej. Kule mogą być wykonane w wersji stojącej na postumencie lub podwieszanej pod sufitem.  Wielkości  kul wahają się  w  przedziałach:  od 60cm przy kulach  akrylowych  nawet do kilku metrów dla modeli dmuchanych.
W odróżnieniu od technologii SOS mamy tu możliwość bezpośredniego zbliżenia się do kuli i dotykania jej powierzchni. W wersji interaktywnej możemy nawigować i obsługiwać aplikacje poprzez dotyk. Daje to fantastyczne efekty i wydatnie uatrakcyjnia wyświetlacz.

Unikalny produkt dla reklamy korporacyjnej, ekspozycji targowej, edukacji (np. jako wirtualny globus czy mini-planetarium).